100471 İleti 1642 Konu - Gönderen: 8961 Üye - Son Üye: aragorn

Gönderen Konu: f 1  (Okunma sayısı 2789 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

nonconformıst
  • Vazgeçilmez Fan
  • *
  • İleti: 1768
  • Popülerlik: 0
f 1
« : 23 Nisan 2008, 19:38:16 »
0
Fyorumula 1 Nedir?
FIA tarafından her yıl açıklanan tek sürücülü otomobiller için bir dizi teknik kuraldır. Bu kurallarda azami ve asgari boyutlar, motor kapasitesi, teknik olarak izin verilen ve verilmeyen hususlar ve belki en önemlisi pilotu korumak açısından araçta bulunması gereken güvenlik önlemleri yer almaktadır. Bu kurallara göre yapılan otomobil ise bir Fyorumula 1 otomobilidir. Fyorumula 2 (halen kullanılmamaktadır), Fyorumula 3 ve Fyorumula 3000 de FIA teknik kuralları arasındadır. Ancak bunların her birisinin performansı Fyorumula 1'e göre daha düşüktür.

Bu Kurallar Nasıl Yapılır?
FIA'nın Fyorumula 1 teknik çalışma grubu vardır. Bu grupta her ekibin teknik müdürü bulunur. Bu grup, ekiplerin, yarış tanıtımcılarının, motor imalatçılarının, sponsorların, lastik imalatçılarının ve tabi FIA'nın temsil edildiği FIA Fyorumula 1 Komisyonuna tavsiyelerde bulunur. Sonra Fyorumula 1 komisyonunun kararı FIA Dünya Motor Sporları Konseyine gider ve sonunda da onay için FIA Genel Kuruluna iletilir.

Mevcut Fyorumula 1 Nedir?

Şasi boyutları ve aerodinamik ile ilgili bir çok kurala ilaveten, mevcut Fyorumula 1 motor silindir kapasitesini 3 litreye sınırlamakta, süper-şarjı yasaklamakta, ve pilot ile yarış ekipmanı dahil toplam ağırlığı asgari 600 kg olarak belirlemektedir.

Fyorumula1 Teknik Kurallarının Dayandığı Kriterler Nelerdir?
İki ana konu ele alınmaktadır:
1. Bir taraftan güvenliği sağlarken diğer taraftan Fyorumula 1'in teknolojik mükemmeliyetini koruyarak, hızın kontrol edilmesi.
2. Herhangi bir kaza sırasında güvenlik.
Bu yüzdendir ki, silindir kapasitesi, yakıt, lastik boyutları, otomobilin asgari ağırlığı ve genişliği, aerodinamik aygıtların boyutları ve konumu, ve elektronik sürüş yardımcı sistemleri üzerinde kısıtlamalar vardır ve yasaklanmıştır. Ayrıca, sadece şasi ve devrilme durumunda koruma sağlayan barların mukavemeti ile ilgili olarak değil, fakat aynı zamanda esnek yakıt depoları (askeri havacılık sektöründen esinlenmiş), yangın söndürücüler, zırh, baş ve boyun koruma vb gibi konular hakkında da kurallar bulunmaktadır. Yakıt ve yağ depolarının konumu belirlenmiş olup, özel korumaya sahip olmaları gerekir. Bu arada kokpit boyutları da kontrol edilmiştir. Tüm motorlar on silindirli ve dört zamanlıdır. Hiç birisi oval olamaz. Otomobillerin dört tekerleri olması ve sadece ikisinin çeker tekerlek olması gereklidir.

Fyorumula 1 Dünya Şampiyonasını Kim Organize Etmektedir?

FIA motor sporlarının dünyadaki yönetim organı olup, Fyorumula 1 Dünya Şampiyonalarını ve diğer uluslararası motor sporları faaliyetlerini yönetir. Fyorumula 1 Dünya Şampiyonası 1950 de ortaya çıkarılmış olup, FIA Şampiyonalarının en eskisidir. Aynı zamanda en büyük medya etkisine sahiptir. 1999 sezonunda on altı Grand Prix'in 57 milyar televizyon izleyicisini cezbettiği tahmin edilmektedir. Bu arada basılı medya da bu yarışlarda her yarış için dünyanın çeşitli yerlerindeki 65 ülkeden gelen ortalama 650 gazeteci ve fotoğrafçı ile hazır bulunmuştur.

Fyorumula 1'in Tarihçesi Ne Kadar Eskidir?
1894 ile (tarihte ilk kez Paris ile Rouen arasında motorlu yarışın yapıldığı tarih) 1900 yılları arasındaki dönemde "fyorumula" yoktu. O zamanki araçların yarışları basitti. Araçlar arasında itiş gücü (benzinli veya buharlı) ve koltuk adedi ile ayırım yapılıyordu. O zaman, otomobillerde daima iki koltuk vardı ve 1920 lerin sonuna kadar tek koltuklu otomobiller kullanılmadı. Arka dikiz aynasının icadı bu gelişmelere önemli bir katkıda bulundu çünkü teknisyenlerden birisinin görevi kendisini geçmeye kalkan birisi hakkında pilotu uyarmaktı.
1907 ile 1939 arasında hemen hemen mümkün olan her türlü fyorumül uygulandı. Asgari ağırlık, azami ağırlık, tüketim ve silindir kutru konularında sınırlamalar getirildi ancak 1939 dan sonra en sık görülen kural motorların silindir kapasitelerinin sınırlanması idi. Bu sınırlama ilk kez 1914 yılında uygulandı. 1904 yılında FIA tarafından tanımlanan ilk "Fyorumula" nın devreye girmesini takiben (ki azami ağırlık sınırlandı) daha küçük otomobiller için kategoriler oluşturuldu ancak İkinci Dünya Savaşı sonrasına kadar "Fyorumula 1" ismi kullanılmadı.
FIA Fyorumula 1 Dünya Şampiyonası 1950 de ortaya çıktı ve FIA Fyorumula 1 Dünya Şampiyonası olarak kabul edilen ilk Fyorumula 1 yarışı 13 Mayıs 1950 de Silverstone'da yapılan İngiltere Grand Prix'idir.

FIA (Federation Internationale l'Automobile) Nedir Ve Neden Kurulmuştur?

FIA 1904 yılında, motor sporu yapan ülkelerin uluslararası seviyede uygulamak istedikleri kuralları kabul edilmesi ile kuruldu. İlk görevlerinden birisi pilot ve seyircilerin güvenliğini arttırmak ve kara araçlarının gelişmesine yarar sağlayacak biçimde motor sporunu yönetmek, ve böylelikle motor sporlarının uzun geçmişi içinde sürekli uygulanan bir model oluşturmak için sınırlamalar getirmek oldu. 1904 yılından önce, her ülke ve otomobil kulübü kuralları kendileri koyarak yarışlar organize ediyordu. Netice olarak uluslararası yarış organize etmek olanaksızdı çünkü ortak kurallar yoktu. O zamanın en etkili otomobil kulüpleri bu yüzden tüm uluslararası yarışlara uygulanacak müşterek kurallar hazırlamak üzere bir uluslararası örgüt kurmaya karar verdiler. Bu ise Federation Internationale de l'Automobile'in (FIA) ortaya çıkmasına sebep oldu. Bu kurum örneğin Alman veya İngiliz sürücülerin, Fransa, İtalya, Belçika veya Monaco'da yarışırken aynı kurallara tabi olmasını garanti altına alabilecekti.

Fyorumula 1 Aracının Özellikleri?

Mevcut Fyorumula 1 yarışlarındaki araçlar belli sınırlamaya tabi. Bu sınırlamanın başında motor kapasitesinin maksimum 3000 cc olması ve süpercharging gibi ilave kuvvetlendiricilerin olmaması geliyor. Güç kaynağı, oval bölümü olmayan 10 silindirli dört-stroke motordan oluşuyor. Her aracın dört tekerli ve iki-teker çekişli olması gerekiyor. Araçların minimum ağırlığı, sürücü ve yarış donanımı dahil 600 kg.

Fyorumula 1 teknik kuralları iki önemli konuyu kurallara bağlıyor. Birincisi, güvenliği sağlamak için performansı kontrol altına alıyor. Bunun yanında Fyorumula 1 aracının hız ve teknolojik mükemmelliğini koruyor. İkinci olarak da, kazalara karşı en iyi pasif güvenlik tedbirlerini sağlıyor.

Bu kurallar aynı zamanda yakıt, araç uzunluğu ve genişliği, diğer araç boyutlarını, aerodinamik araçlarının yerlerini ve lastik boyutlarını da içeriyor.

Aracın, gövde yapısının, şasenin dayanıklılığı, devrilmeye karşı korunma gibi konularda çarpma ve devrilme testlerinden geçmiş olması gerekiyor. Yakıt tanklarının aracın neresinde olması gerektiği ve nasıl bir koruma altında olduğu da tanımlanmış durumda.

Bunların yanında, kokpit kapısının boyutları, sürücünün nasıl kolay çıkacağı, yangın söndürücüleri, baş ve boyun korumaları, kemerler ve benzeri gibi diğer alanlar da kontrol alınan konulardan bazıları.

Sürücülerin Yarış Numaraları Nasıl Tesbit Ediliyor ?

Sürücülere verilen yarış numaraları, her bir sezondan önce Takımlara tahsis ediliyor. Sürücülerin kendilerine verilmiyor. Buradaki tek istisna, Dünya Şampiyonu olan sürücüye daima 1 Numara tahsis ediliyor. Onun takım arkadaşı ise 2 Numarayı alıyor.


Grid Nedir?


Yarışa katılan araçlar, ‘grid’ olarak adlandırılan her bir sırada, iki araç olmak üzere sıralanıyor. Her sıranın arasında 8 metre boşluk olması gerekiyor.


Grand Prix Nedir?

Grand Prix unvanı verilen ilk yarış, 1906 yılında Le Mans’da yapılan ve büyük araçlara izin verilmeyen Grand Prix’de l'Automobile Club de France. Bunu takiben Grand Prix tabiri araçlar için düzenlenen özel pist yarışlarıyla eşanlamlı hale geldi. İkinci Dünya Savaşından sonra FIA, kendisinin Fyorumula 1 World Championship‘ini hesaba katarak ‘Grand Prix” unvanının yaygın olarak kullanılmasına karşı çıktı ve bu unvanı kendisine saklamak istedi. Bu sebeple şampiyonluğun haricindeki yarışlarda unvanın kullanılmasını yasakladı. Tarihi geçmişi sebebiyle özel durumların (mesela Grand Prix de Pau, halihazırdaki Fyorumula 3 ) haricinde bu unvan herkes tarafından kabul gördü.

Grand Prix yarışlarının bir özelliği de özel durumların haricinde yarışların iki saati geçememesi.

Dünya Şampiyonluğuna Nasıl Karar Veriliyor?

Sürücüler ve Takımlar diye iki çeşit unvan var. Sürücü unvanı 1950 yılından beri dağıtılıyor. Takımlara ödül verme ise 1958 yılında başladı.

Yarışı kurallara göre tamamlayan ilk 8 sürücü ve takımları aşağıdaki puanlamaya dahil ediliyor.

1’inci olan sürücü – 10 puan
2’inci olan sürücü – 8 puan
3’üncü olan sürücü – 6 puan
4’üncü olan sürücü – 5 puan
5’inci olan sürücü – 4 puan
6’ncı olan sürücü – 3 puan
7’nci olan sürücü – 2 puan
8’inci olan sürücü – 1 puan

Takımların puanları ise, yarışa katılan o takımın iki sürücüsünün aldıkları puanların toplamı o takımın bir grand Prix‘de almaya hak kazandığı puanı oluyor.

Bir sezon içinde en fazla puanı olan sürücü şampiyon ilan ediliyor. Aynı kural Takımlar içinde geçerli.


Fyorumula 1 Pisti?

Eskiden Grand Prix yarışları her yerde yapılabiliyordu. Fakat teknolojik gelişmelerin araç performanslarını artırmasıyla birlikte FIA, yolun şekli, genişliği, uzunluğu, satıh kalitesi ve güvenlik gibi sebeplerle özel koşullar getirdi. Dolayısıyla, seyircileri ve basını da içeren çevresindeki tesislerle birlikte tüm pist koşulları dikkate alınmaya başlandı.

Her bir pist, inşaasından yarışın yazıldığı güne kadar sürekli olarak FIA Circuits & Safety Commission tarafından yapılan uygunluk incelemesinden geçmesi lazım. Bunun yanında pistin sahibi sürekli olarak bakım ve onarım çalışması yapmak zorunda. Şehir sokaklarında yapılan Monaco Grand Prix’inin haricinde, pistler uzun ve düz yol ve uzun viraj mantığına göre inşa ediliyordu. Fakat gelişen teknoloji sebebiyle sürati önlemek için düz yolun bir kısmı bir seri viraj şekline dönüştü. Bunun yanında Almanya’daki Nurburgring gibi virajsız çok uzun pistler yarış dışına alındı. Monaco, 3.328 km‘lik uzunluğuyla en kısa, 6.940 km ile Belçika’nın Spa-Francorchamps pisti de en uzun olanı.





Gördüğümü görecekler diye ödüm geriliyor

nonconformıst
  • Vazgeçilmez Fan
  • *
  • İleti: 1768
  • Popülerlik: 0
Ynt: f 1
« Yanıtla #1 : 23 Nisan 2008, 19:42:12 »
0
14-16/03/2008 Australian Grand Prix Melbourne, Avustralya
21-23/03/2008 Malaysian Grand Prix Kuala Lumpur, Malezya
04-06/04/2008 Bahrain Grand Prix Manama, Bahreyn
25-27/04/2008 Spanish Grand Prix Catalunya, İspanya
09-11/05/2008 Turkish Grand Prix Istanbul, Türkiye
22-25/05/2008 Monaco Grand Prix Monte Carlo, Monaco
06-08/06/2008 Canadian Grand Prix Montreal, Kanada
20-22/06/2008 French Grand Prix Magny-Cours, Fransa
04-06/07/2008 British Grand Prix Silverstone, İngiltere
18-20/07/2008 German Grand Prix Hockenheim, Almanya
01-03/08/2008 Hungarian Grand Prix Budapest, Macaristan
22-24/08/2008 European Grand Prix Valencia, İspanya
05-07/09/2008 Belgian Grand Prix Spa-Francorchamps, Belçika
12-14/09/2008 Italian Grand Prix Monza, İtalya
26-28/09/2008 Singapore Grand Prix Singapore City, Singapur
10-12/10/2008 Japanese Grand Prix Fuji, Japonya
17-19/10/2008 Chinese Grand Prix Shanghai, Çin
31/10-02/11/2008 Brazilian Grand Prix Sao Paulo, Brezilya



TAKIMLAR VE PİLOTLAR

Renault Fernando Alonso Nelson Piquet Jr
Honda Rubens Barrichello Jenson Button
Toro Rosso Sebastien Bourdais Sebastian Vettel
Red Bull Racing David Coulthard Mark Webber
süper Aguri Anthony Davidson Takuma Sato
Force India Adrian Sutil Giancarlo Fisichella
Toyota Timo Glock Jarno Trulli
McLaren Lewis Hamilton Heikki Kovalainen
BMW Sauber Nick Heidfeld Robert Kubica
Ferrari Felipe Massa Kimi Räikkönen
Williams Nico Rosberg Kazuki Nakajima
Gördüğümü görecekler diye ödüm geriliyor

hardrockcafe
  • Vazgeçilmez Fan
  • *
  • İleti: 2704
  • GıBsoN Les PauL & 0.2 Pena / Mutlu olup unutmaya..
  • Popülerlik: 0
    • My space
Ynt: f 1
« Yanıtla #2 : 24 Nisan 2008, 18:20:53 »
0
Alonso hondaya gidiyordu ne oldu_? :-\  Malaysian Grand Prix ide ilk yarış yapılmıcakmıydı bu sene_?
Herkes bana vücudumdaki tırnak izlerini soruyor. "Gamze" diyorum onlar, "küçük gamzecikler"... Küçük sevgilinin yaptığı küçük gamzecikler. Tırnaklarında et parçalarım var. Küfürbaz şairlerin mısraları dolaşıyor seninle dolaştığımız her sokakta. "Siktir olup gittiğini" söylüyorlar kafiye gereği...

nonconformıst
  • Vazgeçilmez Fan
  • *
  • İleti: 1768
  • Popülerlik: 0
Ynt: f 1
« Yanıtla #3 : 12 Mayıs 2008, 11:59:34 »
0
Massa İstanbul Park'ta üçledi

Formula 1 Petrol Ofisi Türkiye Grand Prix'sini Felipe Massa kazandı. Ferrari pilotu, İstanbul Park'ta üst üste üçüncü kez zafere ulaştı.

Ferrari pilotu Felipe Massa üst üste üçüncü kez pole position'da başladığı Formula 1 Petrol Ofisi Türkiye'sini üçüncü kez kazanmayı başardı.
 
Vodafone McLaren Mercedes pilotu Lewis Hamilton ve Ferrari'den takım arkadaşı Kimi Raikkonen'in önünde zafere ulaşan Massa, İstanbul'dan aldığı 10 puanla sürücüler klasmanında ikinciliğe yükseldi.

Dördüncü kez koşulan Türkiye yarışında BMW'den Robert Kubica dördüncü ve takım arkadaşı Nick Heidfeld beşinci sırayı aldı.
 
Renault'dan Fernando Alonso, Red Bull'dan Mark Webber ve Williams'tan Nico Rosberg İstanbul'dan puanla ayrılan diğer pilotlardı.

Formula 1 2008 sezonunda geride kalan beş yarış sonunda Raikkonen 35 puanla zirvedeki yerini koruyor, 28'er puanla pilotlardan Massa ikinci, Hamilton üçüncü sırada.
 
Markalar klasmanında lider Ferrari 63 puanda, ikinci BMW Sauber 44 ve üçüncü Vodafone McLaren Mercedes 42 puana sahip.
 
58 turluk yarışın startında Massa ilk sırayı korumayı başardı, Raikkonen iki sıra gerileyerek altıncılığa düştü, Lewis Hamilton bir ve Robert Kubica iki sıra çıkarak Massa'nın ardından sıralandı.
 
Henüz ilk turda start düzlüğünün sonunda Giancarlo Fisichella'nın Kazuki Nakajima'ya çarpması sonucu iki pilot da yarış dışı kaldı. Heikki Kovalainen ikinci sırada başladığı mücadelede sol arka lastiği patlayınca çok erken bir pit stop yapmak zorunda kaldı ve gerilere düştü.
 
İlk pit stopunu Hamilton'dan üç tur sonra yapan Massa piste Hamilton'ın önünde çıkmayı başardı. Vodafone McLaren Mercedes pilotu 24. turda atak yaparak Massa'yı 12. virajda geçti ve liderliğe yükseldi.
 
Hamilton ikinci pitini 33. turda yaptı ve pite girmeden önce elde ettiği sekiz saniyelik fark doğal olarak kendisine yetmeyince piste iki Ferrari'nin arkasında döndü.
 
Massa ve Raikkonen'in ikinci kez pite girmesinden sonra Hamilton'ın üçüncü ve son kez pit stop yaptı, yakaladığı fark Massa'nın önünde çıkmasına yetmese de Raikkonen'in önünde çıkarak ikinciliğe yerleşti.
 
Raikkonen, kalan 12 turda Hamilton ile arasındaki zaman farkını yarım saniyeye kadar indirmesine rağmen rakibini geçemedi ve Massa ile Hamilton'ın ardından üçüncülüğe razı oldu.

Honda'nın Brezilyalı pilotu Rubens Barrichello, kariyerindeki 257. grand prix yarışına çıkarak Formula 1 tarihine geçtiği Türkiye Grand Prix'sini 14. sırada tamamladı.

Seyirci sayısı her yıl azalan Türkiye Grand Prix'sinde bu yarışta da tribünlerde büyük boşluklar gözlenirken, ilk yıllarda verilen resmi seyirci sayısı, geçen yıl olduğu gibi açıklanmadı.

Türkiye GP klasmanı
 
1  F. Massa Ferrari  1 saat 26 dakika 49.451 saniye
2  L. Hamilton McLaren  + 3.779
3  K. Raikkonen Ferrari  + 4.271
4  R. Kubica BMW  + 21.945
5  N. Heidfeld BMW  + 38.741
6  F. Alonso Renault  + 53.724
7  M. Webber Red Bull  + 1:04.229
8  N. Rosberg Williams  + 1:11.406
9  D. Coulthard Red Bull  + 1:15.270
10  J. Trulli Toyota  + 1:16.344
11  J. Button Honda  + 1 tur
12  H. Kovalainen McLaren  + 1 tur
13  T. Glock Toyota  + 1 tur
14  R. Barrichello Honda  + 1 tur
15  N. Piquet jr. Renault  + 1 tur
16  A. Sutil Force India F1  + 1 tur
17  S. Vettel Scuderia Toro Rosso  + 1 tur
 b. S. Bourdais Scuderia Toro Rosso  + 34 tur
 b  K. Nakajima Williams  + 57 tur
 b. G. Fisichella Force India F1  + 58 tur


                                          http://www.cnnturk.com/SPOR/FORMULA1/haber_detay.asp?PID=511&haberID=458018
Gördüğümü görecekler diye ödüm geriliyor

estdva
  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 1
  • Popülerlik: 0
Ynt: f 1
« Yanıtla #4 : 12 Mayıs 2008, 18:37:28 »
0
massaya  uurlu geldi istanbul  ;D